Zienki 14, 21-230 Sosnowica
 
Przejdź do Owoce

Planuj z wyprzedzeniem!

22.07.2021 | 12.01

PLANOWANIE Z WYPRZEDZENIEM JESZCZE NIGDY NIE BYŁO TAK WAŻNE!

Pokazał nam to dobitnie ten sezon.

Wszyscy zapewne pamiętamy incydent morski z udziałem Ever Given, kontenerowca o długości 400 metrów, który 23 marca 2021 osiadł na mieliźnie w Kanale Sueskim w Egipcie, blokując jeden z najbardziej ruchliwych szlaków handlowych na świecie (13% globalnego handlu) tym samym powodując ogromne opóźnienia w dostawach towarów do Europy.

 

Chociaż udało się uwolnić kontenerowiec „Ever Given”, to światowy handel jeszcze długo będzie odczuwał skutki tego wypadku. Z powodu pandemii koronawirusa łańcuchy dostaw i tak są przeciążone.

„ Miniony sezon dostaw był dla nas bardzo nerwowy. Robiliśmy wszystko, aby złagodzić problemy związane z trudną sytuacją na rynku transportowym i dostarczyć nasze produkty na czas. Niezwykle łaskawa była dla nas pogoda. Ze względu na długo utrzymujące się niskie temperatury opóźnienia w dostawach podłoży nie były aż tak dotkliwe. Nie ulega jednak wątpliwości, że taka lekcja powinna nauczyć nas planowania z dużym wyprzedzeniem, aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłośc. Należy też niestety liczyć się ze znacznym wzrostem cen za podłoża. Spowodowane jest to drastycznym wzrostem kosztów transportu z Indii. Jeszcze niedawno za jeden kontener płaciliśmy 1500-2000,00USD obecna stawka to 6500,00USD i nie wiadomo czy dalej nie wzrośnie, oby nie.” – mówi Krzysztof Sak.

Paul Smith, dyrektor działu importu morskiego w Cargo Overseas Ltd, mówi, że chociaż statek Ever Given utknął w Kanale Sueskim w marcu przez 6 dni, efekt domina znacząco wpłynął na światową żeglugę.

„Od około października 2020 r. a spotęgowane przez blokadę Kanału Sueskiego, istnieją ciągłe problemy z dostawami kontenerów i zatorami w portach, które potencjalnie wydłużają czas realizacji dostaw. Istnieją przesłanki, że może to trwać co najmniej do października 2021 r., linie żeglugowe próbują wrócić do jakiejś formy normalności harmonogramowania. We wszystkich obszarach występują jednak poważne problemy z zatłoczeniem portów i dostawami kontenerów”

„Dlatego tak ważne jest przed kolejnym sezonem planowanie z dużym wyprzedzeniem, a my zapewniamy, że będziemy nadal współpracować bezpośrednio z firmą Botanicoir i ich odbiorcami, aby zaoferować kompletną usługę „od drzwi do drzwi”, począwszy od linii produkcyjnej na Sri Lance, a kończąc na bramie farmy. Rozumiemy, że producenci planują nasadzenia biorąc pod uwagę termin dostawy podłoża, dlatego konieczne jest, aby byli na bieżąco informowani o wszelkich potencjalnych opóźnieniach ”- dodaje Paul.

 

Kalum Balasuriya, dyrektor zarządzający w Botanicoir wyjaśnia, że ​​intensywnie inwestujemy w zrównoważone, identyfikowalne łańcuchy dostaw. Niezwykle ważne jest, aby informować producentów o aktualnych problemach związanych z transportem. „Jeśli Covid-19 czegoś nas nauczył, to znaczenie identyfikowalności i bezpośrednich, zrównoważonych łańcuchów dostaw. Współpracujemy z partnerami na całym świecie, takimi jak agronom Berries, aby oferować indywidualną obsługę naszym klientom, zapewniając im pełną aktualizację od momentu opuszczenia Sri Lanki przez jakiekolwiek produkty. Chcemy być przejrzysty w kwestii potencjalnych opóźnień w tym roku i będziemy wspierać naszych partnerów tak bardzo, jak to możliwe ”.

Ta strona korzysta z plików cookie. Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Kliknij tutaj»
Design by Freeline.pl